fbpx

חיי לילה ובילויים ביפן

רבות נכתב ונאמר על חיי הלילה ביפן בכלל ובטוקיו בפרט. טוקיו היא אכן עיר שוקקת חיים ואינה מפסיקה לרגע קט את מהירות החיים. גם בימי חול וגם בסופי שבוע ניתן למצוא מסעדות, מקומות בילוי ורחובות הומי אדם.

בכל כמה רחובות ישנה נקודת משטרה פעילה שבה ישנו שוטר קהילה וכן רמת פשיעה נמוכה מושכת יותר ויותר מבלים לחוש בטוחים וליהנות מבילויים עד השעות הקטנות של הלילה.

בהרבה חברות ביפן העבודה מאוד מוקפדת ורצינית ולכן שעות הבילוי המשותפות של צוות העובדים או אנשים עסקים ולקוחותיהם מאפשר לשחרר לחץ ולהיות פחות רישמיים. לרוב ערב בילויי מתחיל בארוחת ערב משותפת במסעדה, לאחר מכן באר או מועדון ומשם אפשר להמשיך לחדרי קריוקי ולקנח במנת ראמן חמה בשעות הלילה המאוחרות.

רכבות ביפן מסתיימות בחצות וזאת כדי לנסות לצמצם את התופעה של שתיה מרובה, בשל כך, זה לא מוזר למצוא אנשים שתויים שנרדמים ברחוב כי הפסידו את הרכבת האחרונה או שהיו שתויים מדיי מכדי להגיע לביתם.

טוקיו היא גן עדן לבילויי יום ולילה. יש בה מסעדות רבות ומגוונות, בארים מיוחדים והתאמה למגוון סיגנונות וטעמים. במסעדות ובתי קפה, נהוג לשנות את התפריטים ארבע פעמים בשנה בהתאם לכל עונה.

האוכל היפני אינו מתובל וטעמו מבוסס על מרכיבים שנמצאים בשיא עונתם. הדבר נכון לא רק לפירות וירקות אלא גם לדגים ומאכלי ים שונים. כך למשל לא מוגשות צדפות ביפן בחודשים שאין בשמם R (מאי, יוני, יולי, אוגוסט) כי אז המים אינם קרים מספיק לשליית צדפות טעימות, באופן זה גם מאפשרים טעם מדוייק וגם מאפשרים לאוכלוסיית הצדפות להתאושש.

תעשיית האלכוהול היפנית בעלת מוניטין עולמי. זו היא תעשייה דינמית שכל הזמן שואפת להוציא מוצרים חדשים ולחדש טעמים וסגנונות. בין המשקאות היפנים, אפשר למצוא שלוש משקאות בולטים, הסקה היפני, שנקרא ביפנית Nihon shu, זהו משקה אלכוהולי שעשוי מאורז. משקה השוצ'ו Shōchū שעשוי מאורז, שעורה, תפוח אדמה מתוק וכוסמת, ומשקה ליקר השזיפים שנקרא ביפנית Ume shu. משקאות אלו טעימים ומושכים לשתות מנה נוספת אך אל לשכוח, הם משקאות אלכוהולים עם אחוז גבוה של אלכוהול ובקלות רבה יכולים לבלבל.

בארים ביפן נחלקים לשתי קטגוריות עיקריות: איזקיות (בר מקומי בסגנון יפני) ובארים מודרנים. האיזקיות הן תענוג צרוף של אוכל יפני במנות קטנות עם שתיה שמבוססת על ייצור מקומי כגון סקה, בירה ושוצ'ו. בארים מודרנים יציעו חוויה אלגנטית של מבחר רחב של קוקטיילים וכן משקאות מיובאים לצד משקאות יפנים.

חיי הלילה שוקקים בכל רחבי יפן, ולא רק בטוקיו, אם עם זאת צריך לזכור כי בישראל הגיל המותר לשתיית אלכוהול הוא 18 וביפן הוא 20 ולכן יש לכבד ולשמור על החוקים כפי שמתבקש מחוק המדינה.

מאמרים נוספים